Hier vindt u antwoorden op verschillende onderwerpen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u via telefoon of e-mail contact met ons opnemen.

Telefon +31 40 25 43 30 5
E-Mail webshop@guhring.nl


Kontakt Kundenkonto Produkte Lieferung Suche Bestellungen Sicherheit Schnittstellen Information

Uw contact bij Gühring

Vraag: Waar vind ik de contactgegevens van mijn contactpersoon bij Gühring?

Antwoord: Aan de rechterkant van uw browservenster staat er altijd een knop met twee mensen. Wanneer u bent ingelogd en erop klikt, verschijnt er een veld met de contactgegevens van uw persoonlijke contactpersoon in de binnen- en buitendienst.



Vraag: Wie contacteer ik als ik problemen met de webshop of andere vragen heb?

Antwoord: In de webshop en ook op de website www.guehring.com staat rechts onderaan de pagina een chatknop die beschikbaar is tussen 8 - 16 uur. Wanneer u erop klikt, verschijnt er een chatvenster waarin u uw vraag aan verschillende contactpersonen kunt richten. U kunt kiezen tussen shop-, techniek- of klantondersteuning. Een medewerker zal u dan verder helpen.

OF: Aan de rechterkant van de pagina staat er een knop met twee mensen. Wanneer u hierop klikt, verschijnen onze contactgegevens:
Bij vragen over de shop kunt u ons van maandag tot vrijdag tussen 8 - 16 uur bereiken (niet op wettelijke feestdagen) via:

Telefon +31 40 25 43 30 5
E-Mail webshop@guhring.nl



Klantaccount

Vraag: Hoe kan ik me registreren?

Antwoord: Via de volgende link kunt u zich registreren: Naar het registratieformulier. Nadat u minstens de verplichte velden heeft ingevuld, klikt u op de gele knop "Een account aanmaken". U heeft zich nu geregistreerd als gebruiker.



Vraag: Waarom wordt mijn gebruikersaccount niet onmiddellijk geactiveerd?

Antwoord: Na registratie worden uw gegevens gecontroleerd en wordt uw gebruikersaccount aan uw bedrijf gekoppeld. Na activatie ontvangt u een e-mail en kunt u vervolgens profiteren van alle voordelen in de webshop van Gühring.

Vraag: Hoe meld ik me aan?

Antwoord: Rechtsboven in uw browservenster vindt u de knop "Mijn account". Wanneer u op de gele aanmeldknop klikt, wordt de pagina geopend waar u zich met uw e-mailadres en wachtwoord kunt aanmelden. Of klik op de volgende link: Naar aanmelden. Mocht u uw wachtwoord niet meer herinneren, kunt u de functie "Wachtwoord vergeten" gebruiken: Wachtwoord vergeten

Vraag: Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Antwoord: Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u deze opnieuw instellen met de functie "Wachtwoord vergeten?". U ontvangt dan een e-mail met een link. Klik op de link en voer vervolgens uw nieuwe wachtwoord in. Zorg ervoor dat uw wachtwoord voldoet aan de criteria voor een veilig wachtwoord.
Mocht u geen e-mail ontvangen, controleer dan uw spammap.

Vraag: Waarom kan ik niet als particulier bestellen?

Antwoord: De webshop is uitsluitend bedoeld voor bedrijven, handelaars, beoefenaars van vrije beroepen en openbare instellingen, niet voor consumenten.

Vraag: Over welke functies beschik ik wanneer ik geregistreerd ben?

Antwoord:

  • U ontvangt persoonlijke inkoopvoorwaarden en individuele prijzen.
  • U beschikt over individueel autorisatiebeheer aan de hand van gebruikersrollen.
  • U ontvangt informatie over de beschikbaarheid van gereedschappen en hun voorraad.
  • U kunt een OCI-interface instellen voor uw ERP-systeem.
  • U ontvangt een gedetailleerd overzicht van uw bestelproces.
  • U kunt gereedschapsgegevens & CAD-tekeningen (DXF, STP, XML) downloaden.
  • U kunt winkelwagens en watchlists opslaan (met winkelwagensjablonen).
  • Uw zoekopdracht wordt uitgebreid met zoekcriteria en automatisch aangevuld.
  • U kunt samen met uw collega's winkelwagens vullen en doorsturen.
  • U kunt uw eigen artikelnummers gebruiken in de webshop.


Vraag: Hoe wijzig ik mijn factuuradres?

Antwoord: U kunt uw factuuradres laten wijzigen via onze verkoopbinnendienst. Stuur hiervoor gewoon een e-mail naar uw contactpersoon. Hoe u de contactgegevens voor uw contactpersoon vindt, leggen wij hier uit.


Producten en prijsaanduiding

Vraag: Waarom zie ik geen prijzen?

Antwoord: Meld u aan om uw prijzen te bekijken. Naar aanmelden



Vraag: Hoe weet ik of mijn gewenste gereedschap beschikbaar is?

Antwoord: Als aangemelde gebruiker kunt u bij het betreffende artikel of in de winkelwagen 24 uur per dag zien of uw gewenste gereedschap beschikbaar is of op voorraad is. De webshop geeft de volgende statussen weer:

  • Beschikbaar
  • Beschikbare hoeveelheid X (X = het aantal dat beschikbaar is)
  • Langere levertijd (deze melding verschijnt als de voorraad = 0 is)


Vraag: Waar vind ik informatie over gereedschappen?

Antwoord: Als u op het gewenste gereedschap klikt, wordt de detailpagina weergegeven met alle productgegevens en informatie over het toepassingsgebied. Aan de hand van pictogrammen worden alle belangrijke productkenmerken weergegeven. De geschiktheid van het gereedschap wordt aangeduid door een ISO-code. Wanneer u op de ISO-code klikt, krijgt u de legende te zien van de geschiktheid van het materiaal.


Vraag: Waar vind ik gereedschapsgegevens over de betreffende producten?

Antwoord: Als aangemelde gebruiker krijgt u toegang tot gereedschapstekeningen en CAD-tekeningen die u kunt downloaden. U kunt de gegevens vinden op de pagina met artikeldetails onder het tabblad "Downloads". Gereedschapsgegevens en -tekeningen kunnen worden gedownload als dxf-, step-, xml- of png-bestand.

Gebruikersbeheer

Vraag: Wat is een "rol"?

Antwoord: Een "rol" definieert toestemmingen voor geregistreerde gebruikers. Met rollen kunnen bijvoorbeeld goedkeuringsworkflows bij het inkopen worden aangestuurd via de shop.

Vraag: Hoe maak ik een "rol" aan?

Antwoord: De beheerders van uw bedrijf kunnen de rollen aanmaken via "Mijn account" > "Gebruikers" > "Rechten & rollenbeheer".


Beschikbaarheid en levering

Vraag: Kan ik mijn bestelling volgen?

Antwoord: Onder > "Mijn account > Bestellingen > Details" kunt u eenvoudig via de link de verzending volgen en de status van uw bestelling controleren.

Vraag: Kan ik facturen of pakbonnen downloaden?

Antwoord: Onder > "Mijn account > Ordergegevens > Facturen & pakbonnen" kunt u via de knop "PDF" de PDF-bestanden meteen downloaden.


Zoekopdracht en informatiebladen

Vraag: Hoe vind ik zo snel mogelijk mijn gereedschap?

Antwoord: Met de zoekfunctie kunt u heel snel artikelen in de shop vinden. Dankzij het automatisch aanvullen worden al bij het invoeren van artikelaanduidingen of artikelnummers suggesties gegeven voor mogelijke resultaten. Door een exact artikelnummer (bv. 5510 5.000) in te voeren en deze te bevestigen met Enter, komt u direct op de pagina met artikeldetails terecht. Als u uw eigen artikelnummers in de webshop heeft opgeslagen, kunt u deze ook via de zoekfunctie vinden. (Zie hiervoor de volgende vraag)

Vraag: Kan ik eigen artikelnummers opslaan in de shop?

Antwoord: Individuele artikelnummers kunnen worden opgeslagen in het systeem via uw verantwoordelijke medewerker. Daarna kunnen ze worden toegepast binnen zoekopdrachten en bij het bestellen van artikelen in de webshop van Gühring.


Bestelling

Vraag: Waarom kan ik na mijn registratie niet meteen bestellen?

Antwoord: Het antwoord hiervoor vindt u onder "Waarom is mijn gebruikersaccount nog niet geactiveerd?".



Vraag: Bestaat de functie Snel bestellen?

Antwoord: U vindt deze functie in de webshop rechtsboven onder "Mijn account". Als aangemelde gebruiker kunt u met de snelle bestelling snel en eenvoudig het gewenste gereedschap selecteren en aan de winkelwagen toevoegen. Het invoeren van uw zoekopdracht wordt ondersteund door het automatisch invullen van de artikelnummers.



Vraag: Kan ik mijn winkelwagen wijzigen?

Antwoord: In de winkelwagenweergave zijn er tal van mogelijkheden om de winkelwagen verder te bewerken:

  • Winkelwagen legen: Alle posities in de winkelwagen worden gewist.
  • Opslaan/doorsturen: Met deze functie kunt u de winkelwagen opslaan en/of doorsturen naar een andere gebruiker.
  • Winkelwagen exporteren (XML + CSV): Met deze functie kan uw winkelwagen als XML-bestand en CSV-bestand worden geëxporteerd.
  • Winkelwagen exporteren (PDF): "Memofunctie": Met deze functie kan uw winkelwagen als PDF-bestand worden geëxporteerd. De afzonderlijke posities krijgen bovendien een QR-code die u eenvoudig met de smartphone kunt scannen en oproepen.


Vraag: Kan ik mijn winkelwagen ook als sjabloon opslaan?

Antwoord: Om uw inkoopproces efficiënter te maken, kunt u (als geregistreerde gebruiker) watchlists/sjablonen voor winkelwagens aanmaken.



Vraag: Wat kan ik met het winkelwagensjabloon doen?

Antwoord: In dit sjabloon kunt u samengestelde winkelwagens opslaan die naar de huidige winkelwagen kunnen worden verplaatst indien nodig. De winkelwagens kunnen indien nodig worden doorgestuurd naar andere gebruikers van het bedrijf.



Vraag: Hoe kan ik mijn winkelwagensjabloon importeren?

Antwoord: Als u een sjabloon heeft gemaakt, kunt u deze als aangemelde gebruiker als volgt uploaden: Ga naar de winkelwagen, klik op "Snelle invoer", selecteer "Winkelwagen importeren". Klik op "Bestand selecteren" en selecteer het door u voorbereide bestand. Nu kunt u klikken op "Import starten".



Vraag: Hoe sla ik mijn winkelwagen op?

Antwoord: Klik in de winkelwagen op "Opslaan/doorsturen" om een winkelwagen op te slaan. Daar kunt u de winkelwagen opslaan voor later of als kopieervoorbeeld voor terugkerende bestellingen.



Vraag: Kan ik mijn winkelwagen doorsturen naar iemand anders?

Antwoord: U kunt een winkelwagen doorsturen naar elke gebruiker die ook aan de klantaccount is gekoppeld.




Vraag: Waar vind ik mijn opgeslagen winkelwagen?

Antwoord: Uw opgeslagen winkelwagens vindt u in de rubriek "Mijn account > Bestelfuncties > Mijn winkelwagens"



Vraag: Hoe kan ik met slechts één klik mijn winkelwagen vullen?

Antwoord: U kunt in de shop een sjabloon downloaden om winkelwagens te importeren via "Bestelfuncties > Winkelmandje importeren". Daar kunt u heel eenvoudig de gewenste artikelnummers met de bijbehorende hoeveelheid invoeren en vervolgens de lijst opnieuw uploaden in de shop. Met slechts één klik is uw winkelwagen meteen gevuld. Let bij het invoeren van de artikelnummers op de correcte schrijfwijze: 5510 3.000 (-> gebruik een punt en drie cijfers achter het punt).




Beveiliging

Vraag: Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Antwoord: Op de pagina "Wachtwoord vergeten" kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen. Meer informatie vindt u via de link: Functie wachtwoord vergeten.

Vraag: Waar vind ik de privacyverklaring?

Antwoord: U kunt bij uw aanmelding de Privacyverklaring raadplegen. U kunt zich enkel registreren als u verklaart dat u de privacyverklaring heeft gelezen. Bovendien vindt u onderaan elke pagina de link naar de privacyverklaring. U hoeft daarvoor alleen maar naar beneden te scrollen.


Interfaces naar ERP-systemen

Vraag: Hoe stel ik de OCI-interface in?

Antwoord:

  • Registreer u in de Gühring-webshop: Naar registratie
  • Na activering van de gebruikersaccount kan de installatie worden uitgevoerd: - Aanmelding in de Gühring-webshop - Opvragen van de OCI Auto Login URL onder > Mijn account > Bestelfuncties > OCI-overdracht (A = voorbeeld van de URL: https://webshop.guehring.nl/prolineoci/login/q/k/169bd4bc018411b1b3c73ef63563da7/)
  • Sta pop-ups toe voor deze webshop.
  • Log uit bij de Gühring-webshop.
  • Sla de Auto Login URL (A) op als OCI-shop in het ERP-systeem.
  • Definieer de hook-URL in ERP van de klant; deze moet worden doorgegeven als HTTP/GET-parameter "HOOK_URL" bij het oproepen van de webshop (hoofdlettergevoelig) Voorbeeld: https://webshop.guehring.nl/prolineoci/login/q/k/169bd4bc018411b1b3c73ef63563da7/?HOOK_URL=https://erp kunde.com/
    Bij het gebruik van SAP wordt de HOOK_URL doorgaans automatisch doorgegeven wanneer de leverancierscatalogus wordt opgeroepen.
  • Roep de OCI-shop op in het ERP van de klant & vul de winkelwagen.
  • In het winkelwagenoverzicht kan de winkelwagen via de knop "via OCI overdragen" naar het ERP-systeem worden overgedragen
  • Indien gewenst "Winkelwagen wissen?" - bevestig de vraag. Zo wordt de winkelwagen gewist in de Gühring-webshop.
  • U ontvangt de winkelwagen in het ERP-systeem waar u deze verder kunt verwerken.

Overige informatie

Vraag: Zijn er bladercatalogi?

Antwoord: U vindt de bladercatalogi door in de webshop helemaal naar beneden te scrollen en op "Downloads" te klikken.

Vraag: Kan ik de catalogi ook downloaden?

Antwoord: Wanneer u in de shop bent aangemeld, vindt u de huidige catalogi onder "Mijn account"> "Downloadcenter" > "Overzicht".

Vraag: Waar vind ik mijn klantnummer?

Antwoord: Wanneer u bent ingelogd, vindt u uw klantnummer in het kleine uitklapmenu onder "Mijn account".

Winkelwagen